V časopise Týden vyšel článek Učitelky mateřských škol před kolapsem, který informuje o průzkumu společnosti Edulab (ve spolupráci s katedrou psychologie PedF UK) zaměřeném na syndrom vyhoření u učitelek MŠ. Z textu článku vybíráme:
Pouze 21 procent učitelek netrpí žádnými projevy vyhoření. Jde spíše o pedagožky mladé a profesně spokojené. Zbytek ale bojuje nejčastěji s projevy fyzického rázu. Typickými pocity jsou únava, nedostatek síly jít do práce nebo naprostá fyzická vysílenost.
„Výsledky mne nepřekvapily a podle mého názoru krásně ukazují realitu. My dnes děti nevychováváme, ale krotíme. A to za podmínek, kdy na jednu vyučující připadá i dvacet osm dětí a v rámci inkluze může být několik z nich s různými stupni postižení nebo s poruchou autistického spektra,“ říká Andrea Benešová, vedoucí sekce mateřských škol spolku Pedagogická komora a učitelka s více než třicetiletou praxí. Vyučující v mateřských školách jsou podle ní největšími soumary českého trhu práce. „Bohužel nejsme schopny narovnat páteř, držíme jako koně, až do naprostého selhání organismu,“ dodává Benešová.
Hledejme, co nás spojuje. Potřebujeme více svobody, důvěry a spolupráce. Ukažme, že se dokážeme domluvit. MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ, ZUŠ... Učitelé, ředitelé, speciální pedagogové, vychovatelé, asistenti... Školy státní, soukromé, církevní... Spolek Pedagogická komora, z. s., má 3.000 členů. Naše facebookové skupiny sdružují 40.000 diskutujících. Usilujeme o lepší postavení pedagogů ve společnosti. Členství v Pedagogické komoře je nejefektivnější cesta k prosazení pozitivních změn ve školství.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkujeme Vám za komentář, bude zveřejněn po schválení administrátorem tohoto webu. :-)