Hledejme, co nás spojuje. Potřebujeme více svobody, důvěry a spolupráce. Ukažme, že se dokážeme domluvit. MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ, ZUŠ... Učitelé, ředitelé, speciální pedagogové, vychovatelé, asistenti... Školy státní, soukromé, církevní... Spolek Pedagogická komora, z. s., má 3.000 členů. Naše facebookové skupiny sdružují 40.000 diskutujících. Usilujeme o lepší postavení pedagogů ve společnosti. Členství v Pedagogické komoře je nejefektivnější cesta k prosazení pozitivních změn ve školství.
pátek 9. března 2018
Jednání na ministerstvu školství k PHmax
Ve čtvrtek 8. března 2018 se prezident Pedagogické komory zúčastnil jednání na MŠMT k novému financování škol a vypořádání připomínek k návrhu Nařízení vlády ke stanovení rozsahu pedagogické práce (PHmax). Radek Sárkozi doporučuje změnit způsob informování o reformě. Dosavadní kroky považuje spolek Pedagogická komora za nedostačující. Doporučujeme, aby MŠMT zřídilo internetovou stránku s rozcestníkem s informacemi k novému financování škol. Ředitelům škol by takový rozcestník ušetřil čas. Součástí stránky by měly být odkazy na příslušnou část školského zákona, nařízení vlády a vyhlášek; návody, jak PHmax spočítat; on-line kalkulátor, který by po zadání údajů o škole vypočítal nejen PHmax ale i objem finančních prostředků (až bude znám), které škola obdrží; prezentace z kulatých stolů k tématu; odpovědi z MŠMT na otázky zasílané školami; srovnání reformy založené s PHmax a dosavadního normativního financování na žáka; informace, které budou muset ředitelé vykazovat apod. Tento návrh podpořil Miloš Rathouský ze Svazu průmyslu a dopravy. Ostatní přítomní návrh nepodpořili (např. zástupce školských odborů nebo zástupci Asociace ředitelů gymnázií a členských asociací CZESHA…).
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
CZESHA se vždy chovala spíše jako lobbistická skupina,nepamatuji,že by někdy hájila zájmy učitelů nebo se zajímala o zkvalitnění vzdělávání.A odbory se tváří,že hájí učitele,ale nemají žádné konstruktivní návrhy.
OdpovědětVymazat