Hledejme, co nás spojuje. Potřebujeme více svobody, důvěry a spolupráce. Ukažme, že se dokážeme domluvit. MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ, ZUŠ... Učitelé, ředitelé, speciální pedagogové, vychovatelé, asistenti... Školy státní, soukromé, církevní... Spolek Pedagogická komora, z. s., má 3.000 členů. Naše facebookové skupiny sdružují 40.000 diskutujících. Usilujeme o lepší postavení pedagogů ve společnosti. Členství v Pedagogické komoře je nejefektivnější cesta k prosazení pozitivních změn ve školství.
středa 7. srpna 2019
Mateřské školy nepřijdou o funkci zástupce ředitele
MŠMT připravilo novelu nařízení vlády, podle níž by malé mateřské školy (do počtu tří tříd) nemohly mít funkci zástupce ředitele se sníženou mírou přímé pedagogické činnosti na 25 hodin týdně. Po intervenci Pedagogické komory byla tato změna vypuštěna a příslušná novela byla schválena bez ní.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Úžasné, děkujeme za Váš postoj k mateřským školám !!!! Jsem ráda, že mateřské školy nemají v legislativou stanovené pouze povinnosti, ale také začínají mít stejná práva jako ostatní školy. Ráda bych otevřela ještě téma třídních učitelek v MŠ. Cituji: Pedagogická komora zpracovala návrh novely zákoníku práce, který zavádí nový příplatek za třídnictví ve výši 2 500 až 3 500 Kč měsíčně a zvyšuje stávající specializační příplatek na stejnou částku. Návrh si osvojila skupina poslanců KDU-ČSL.
OdpovědětVymazatŘeditelka mateřské školy, stejně tak jako ředitelé ostatních škol, pověřuje pro každou třídu třídní učitelku, která má konkrétní úkoly vyplývající jak z platné legislativy, tak ze školního vzdělávacího programu dané školy. Jsou to především kompetence ke konzultační činnosti s rodiči, zaměřené na výchovně vzdělávací proces, dále veškerá činnost spojená s GDPR,spolupráce se specialisty - PPP, OSPOD, pediatr a pod.V případě cizinců i spolupráce např. s překladatelem. Třídní učitelka je garantem třídního vzdělávacího programu, často bývá uvádějící učitelkou a úzce spolupracuje s ředitelkou školy.
Jistě není třeba dále tuto pozici představovat. Budu velmi ráda, pokud je možné uvažovat i o finančním ohodnocení třídních učitelek v mateřské škole. Přeji Vám hodně energie pro další podporu škol a děkuji za Váš čas a zájem, který školám věnujete.
S úctou Bc. Vlasta Tesařová, ředitelka Mateřské školy
"V zahradě" Liberec.
Děkuji velice za vaší intervenci! Krásná práce!
OdpovědětVymazat