Začátkem listopadu začali učitelé dostávat nové platové výměry. Některým byl zároveň se zvýšením tarifního platu o 15 % snížena některá nadtarifní složka platu. 14. listopadu vytvořila Pedagogická komora anketu, aby zmapovala rozsah tohoto problému. Z ní vyplynulo, že se snížení některé nadtarifní složky platu týká 5 % respondentů. 22 % učitelů přitom uvedlo, že žádné osobní ohodnocení už řadu let nepobírají. Pedagogická komora upozornila na to, že snižování osobního ohodnocení, ke kterému v několika případech došlo, je nezákonné, a doporučila dotčeným učitelům situaci řešit s vedením školy, v nejzazším případě se obrátit na inspektorát práce.
Více informací naleznete v naší tiskové zprávě.
Následně se vedení Pedagogické komory pokusilo zjistit, proč dochází ke snižování nenárokových složek platu. Získali jsme nejprve neoficiální popis situace a následně celé znění dopisu, který obdrželi ředitelé škol v jednom kraji. V dopise jsou nepřímo naváděni k tomu, aby snižovali osobní příplatek zaměstnancům, protože kraj obdržel o 1,3 % méně na navýšení tarifů, než měl od ministerstva školství dostat. Celý dopis je na webu pedagogicke.info.
Radek Sárközi z Pedagogické komory oslovil jednotlivé odbory školství krajských úřadů, aby se k situaci vyjádřily. Zevrubnou odpověď zaslal Liberecký kraj. Píše v ní, že školám chybějící finanční prostředky dorovná.
Další kraj přeposlal oficiální vyjádření z MŠMT, ze kterého vyplývá, že původně měly kraje dostat mnohem méně, ale po jejich protestu ministerstvo školství vše přepočítalo a prostředky navýšilo. Ani to ovšem na 100% pokrytí navýšení tarifních platů nestačilo.
Nejnovější informaci k této situaci přinesl web Česká škola. MŠMT v něm popisuje situaci a doporučuje ředitelům snižovat zaměstnancům místo osobního příplatku raději odměny. Pedagogická komora považuje toto doporučení za absurdní. MŠMT mělo pokrýt navýšení tarifních platů na 100 %, nikoliv se z neznámého důvodu snažit ušetřit 25 milionů na úkor učitelů a dalších zaměstnanců škol.
Ministr školství Štech nedodržel slovo o financování zvýšení tarifních platů. Kraje, ředitelé a učitelé jsou obětí této situace, kterou způsobilo ministerstvo školství. Bohužel se tak děje opakovaně, vždy když dochází k navyšování tarifní části platů. Kraje, ředitelé a učitelé jsou obětí této situace, kterou způsobilo ministerstvo školství. Podrobnější vyjádření naleznete v
tiskové zprávě.
Aktuální situaci v jednotlivých krajích postupně mapujeme. Středočeský a Moravskoslezský kraj školám nedorovná chybějící finanční prostředky ze své rozpočtové rezervy na školství, většina krajů chce školám prostředky dorovnat.
Hledejme, co nás spojuje. Potřebujeme více svobody, důvěry a spolupráce. Ukažme, že se dokážeme domluvit. MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ, ZUŠ... Učitelé, ředitelé, speciální pedagogové, vychovatelé, asistenti... Školy státní, soukromé, církevní... Spolek Pedagogická komora, z. s., má 3.000 členů. Naše facebookové skupiny sdružují 40.000 diskutujících. Usilujeme o lepší postavení pedagogů ve společnosti. Členství v Pedagogické komoře je nejefektivnější cesta k prosazení pozitivních změn ve školství.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Zdravím, proč se tato informace nedostane do hlavních médií? Proč se tam objevuje pouze to, jak se učitelům navyšují platy a zavádějící průměrné platy ve školství? Pokud by se s touto situací potýkala jakákoliv jiná profese, hned by se to v médiích objevilo... Seškrtání osobních příplatků a odměn hodně sníží oněch 15%... Před volbami se všichni předháněli, jak je třeba zvyšovat učitelům platy, holt, jak ptáčka chytají...
OdpovědětVymazatČeský rozhlas Plus - dnes v 8:42
OdpovědětVymazatRadek Sárközi z Pedagogické komory, z.s., a Renata Schejbalová z Asociace ředitelů gymnázií, z.s., o chaosu kolem platů pedagogů...
http://www.rozhlas.cz/plus/zaznamy/#/2017-11-28